29 Aralık 2008 Pazartesi

hasim kilic ibda-c uyesi golge dergisi haşim kılıç irticacı


Gölge Dergisinin 1975-1976 yılında çıkan bazı sayılarında Ankara Temsilcisi olarak “H. Kılıç” yazarken, bazı sayılarında ise açıkça “Haşim Kılıç” yazıyor. Dönemin radikal İslamcı çevrelerine yakın kaynaklar da Haşim Kılıç’ın, İBDA-C lideri Salih Mirzabeyoğlu hareketindeki bu görevini doğruluyor.

Haşim Kılıç ise bu iddiaları yalanlıyor: “Benim 1975, 1976 ve daha sonraki yıllarda o isimdeki bir dergiyle veya öyle kişilerle, guruplarla uzaktan yakından bir ilgim yoktur, olmamıştır. Künyede Haşim Kılıç diye geçse de, asla ilgim yoktur. Baran diye bir dergiyi görmedim, bilmiyorum. Ben o tarihlerde Sayıştay’da görevli devlet memuruydum. Müstafi addedilmem gerekir. Benim olmam mümkün değildir.”

Haşim Kılıç İBDA-C’nin yayın organı Gölge’deki yöneticilik görevini yalanlıyor ancak, terör örgütünün lideri Salih Mirzabeyoğlu ‘Tilki Günlüğü’ adlı 6 ciltlik kitabında birçok kez Haşim Kılıç’tan söz ediyor: “Sayıştay müfettişi Haşim Kılıç Bey… Yanında biri var… Haşim kızgın ve kavga etmeye gidiyor gibi… Yanındaki, ona mani olmak için ceketinin arkasından çekerken, sanki ceketi çıkacak… Haşim Bey’in üzerine sert bir şekilde gidiyorum ve vuruyorum… Sonra yatmış bir haldeyken ayağını buruyorum ve baş aşağı bir çukura sarkıtıyorum… Bu sırada o küçülüyor, bir çocuk olarak sağ pazumun üstüne oturmuş… Pazum, dikkati çekecek şekilde diri ve şiş… Memnun bir halde, alkışa mukabele eder gibi, elimle selamlıyorum!”

Haşim Kılıç hukukçu değil, Sayıştay denetçisi ancak, hukukçu olmamasına rağmen, Sayıştay kanununa eklenen geçici bir maddeyle adaylar arasına girmesi sağlanıyor ve Cumhurbaşkanı Turgut Özal tarafından Anayasa Mahkemesi’ne üye yapılıyor. Bu durum sert itirazlara gürültüye yol açıyor, Anayasa Mahkemesi geçici maddeyi anayasaya aykırı bularak iptal ediyor.

BU HABERDEN SONRA BU SÖZLER İYİ GELİR

ateş düşmüş döşeğine
sen gene uyursun gene
elini vicdan üstüne,
koy uyan, etme uyan
gardaş uyan, dost uyan

uyku tembeli efidir
aç gözünü, hayat nedir
gittiğin yol çok kötüdür
cay uyan, gardaş uyan
etme uyan, yapma uyan

kazanmadan yemek ayıp
insan hakkı olur kayıp
tekmilin sırtından soyup,
doy uyan, etme uyan
yapma uyan, gardaş uyan

rüyanın kazancı olmaz
insana bir refah kılmaz
bir daha mahzuni gelmez
say uyan, etme uyan
gardaş uyan, dost uyan

Mahsuni Şerif

*BBB(BASINDAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız editör onayında geçince yayınlanır.